Spirit Airlines další aerolinkou, která končí s Airbusy A319

  • 2024-10-28 13:00

Spirit Airlines bojující o přežití přijímají řadu úsporných opatření. Kromě optimalizace sítě, nucených dovolených pro piloty, odkladu přejímek nových letadel A320neo a A321neo nyní dopravce rozhodl vyřadit všechna letadla Airbus A319. Poslední let A319ceo je podle Aviation A2Z plánován na 8. leden 2025.

Firma nyní provozuje posledních sedm exemplářů, které jsou v uspořádání pro 145 cestujících. Kromě A319 firma provozuje 64x A320, 91x A320neo, 30x A321 a 25x A321neo. Problémy motorů Pratt & Whitney GTF donutily dopravce uzemnit 24 letadel „neo“.

Společnost se po neúspěšném pokusu o převzetí společností JetBlue snaží odvrátit bankrot. Dluhová zátěž Spirit dosahuje asi 3,3 miliardy dolarů, přičemž více než 1,1 miliardy dolarů je v zajištěných dluhopisech se splatností jeden rok.

Nejde jenom o Spirit. Letadla A319 v poslední době rychle opouštějí flotily leteckých společnosti. Příkladem z Evropy budiž easyJet, který ve provozoval v minulosti 170 letadel A319, z nichž nyní zůstává ve službě 82. U Air France bude zbývajících šest letadel A318 a deset A319 nahrazeno do konce 2025 letadly A220. Air Serbia nahradí svých 10 letadel A319 letouny A320 a Embraer E195, zvažují také objednávky E195-E2.

V USA nahrazují American Airlines letadla A319 na některých linkách menšími Embraery E175. Společnosti Air Canada, která provozovala ve své době až 43 letadel A319, zbývá vyřadit posledních pět exemplářů, a u Air Canada Rouge 19 exemplářů.

Ústup A319 je ještě zřetelnější na objednávkách nových letadel. Do konce září 2024 získal Airbus všeho všudy 57 objednávek na letadla A319neo, z čehož nedodaných zůstává 37. To kontrastuje s počtem celkových objednávek A320neo (4026) a zejména A321neo (6721).

Pro Airbus je přechod k větším modelům velmi příznivý, neboť na prodejích A321neo dosahuje nevyšších ziskových marží. Navíc jde o model, kterému Boeing nemůže konkurovat. Leteckým společnostem umožňují větší letadla dosahovat vyšší efektivnosti a lepšího využití slotů. (Foto:Airliner Watch, Dortmund Airport, planes.cz)


Article photographs


Related photos


Related articles

Comments



O. M. - unsigned guest (...231.2...)
2024-10-30 14:25
petrp:

Sorry, teď jsem za hlupáka já. V tom článku je to napsané tak, jako kdyby se o vzřazení rozhodlo až teď.
Jdu shánět popelník ;-)

O. M. - unsigned guest (...231.2...)
2024-10-30 14:23
petrp:

Když už odkazujete na článek, tak si ho alespoň přečtěte, ať nejste za ... hlupáka:"Prodané letouny mají být předávány kupci postupně od tohoto čtvrtletí až do roku 2024."

Radek - unsigned guest (...212.223...)
2024-10-29 07:28
A319

A319 se hodí pro aerolinky, které mají už jen A320/A321 a nehodlají kupovat/provozovat nový menší typ - Embraer nebo A220. Takže druhotný trh existuje. Navíc například některé země můžou koupit A319 pro vládní lety.

Uvědomělý občan - unsigned guest (...24.52...)
2024-10-28 21:04
Co s odepsanými A319?

Existuje nějaký druhotný trh pro A319 nebo to jde všechno na díly?

kulica - unsigned guest (...81.83...)
2024-10-28 16:51

Mám obavy, že budoucnost A319neo je pomalu game over ...

petrp (...24.60...)
2024-10-28 15:47

...ale pane Člupný, vždyt je ten článek v sekci novinky:-?

MichalC (...70.53...)
2024-10-28 15:29

Petrp: ano, puvodni rozhodnuti letadla vyradit Spirit vyrazne utychlil. Seznamte se laskve se zpravou Spirit v teto veci namisto invektiv

petrp (...24.60...)
2024-10-28 13:43

...a zazvonil zvonec a pohádky je konec. spirit má už jen dva a rozhodly se je prodat již v lednu 2023 jak to bylo ddopravdy se můžete dočíst na
www.airways.cz/zprava/spirit-airlines-prodaly-29-airbusu-a319/
Autor by měl být s prostředím civilního letectví alespon elementárně obeznámen, ale asi i proto se nepodepisuje.

8 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details