Spirit Airlines bojující o přežití přijímají řadu úsporných opatření. Kromě optimalizace sítě, nucených dovolených pro piloty, odkladu přejímek nových letadel A320neo a A321neo nyní dopravce rozhodl vyřadit všechna letadla Airbus A319. Poslední let A319ceo je podle Aviation A2Z plánován na 8. leden 2025.
Firma nyní provozuje posledních sedm exemplářů, které jsou v uspořádání pro 145 cestujících. Kromě A319 firma provozuje 64x A320, 91x A320neo, 30x A321 a 25x A321neo. Problémy motorů Pratt & Whitney GTF donutily dopravce uzemnit 24 letadel „neo“.
Společnost se po neúspěšném pokusu o převzetí společností JetBlue snaží odvrátit bankrot. Dluhová zátěž Spirit dosahuje asi 3,3 miliardy dolarů, přičemž více než 1,1 miliardy dolarů je v zajištěných dluhopisech se splatností jeden rok.
Nejde jenom o Spirit. Letadla A319 v poslední době rychle opouštějí flotily leteckých společnosti. Příkladem z Evropy budiž easyJet, který ve provozoval v minulosti 170 letadel A319, z nichž nyní zůstává ve službě 82. U Air France bude zbývajících šest letadel A318 a deset A319 nahrazeno do konce 2025 letadly A220. Air Serbia nahradí svých 10 letadel A319 letouny A320 a Embraer E195, zvažují také objednávky E195-E2.
V USA nahrazují American Airlines letadla A319 na některých linkách menšími Embraery E175. Společnosti Air Canada, která provozovala ve své době až 43 letadel A319, zbývá vyřadit posledních pět exemplářů, a u Air Canada Rouge 19 exemplářů.
Ústup A319 je ještě zřetelnější na objednávkách nových letadel. Do konce září 2024 získal Airbus všeho všudy 57 objednávek na letadla A319neo, z čehož nedodaných zůstává 37. To kontrastuje s počtem celkových objednávek A320neo (4026) a zejména A321neo (6721).
Pro Airbus je přechod k větším modelům velmi příznivý, neboť na prodejích A321neo dosahuje nevyšších ziskových marží. Navíc jde o model, kterému Boeing nemůže konkurovat. Leteckým společnostem umožňují větší letadla dosahovat vyšší efektivnosti a lepšího využití slotů. (Foto:Airliner Watch, Dortmund Airport, planes.cz)
Když už odkazujete na článek, tak si ho alespoň přečtěte, ať nejste za ... hlupáka:"Prodané letouny mají být předávány kupci postupně od tohoto čtvrtletí až do roku 2024."
A319 se hodí pro aerolinky, které mají už jen A320/A321 a nehodlají kupovat/provozovat nový menší typ - Embraer nebo A220. Takže druhotný trh existuje. Navíc například některé země můžou koupit A319 pro vládní lety.
Existuje nějaký druhotný trh pro A319 nebo to jde všechno na díly?
Mám obavy, že budoucnost A319neo je pomalu game over ...
...ale pane Člupný, vždyt je ten článek v sekci novinky
Petrp: ano, puvodni rozhodnuti letadla vyradit Spirit vyrazne utychlil. Seznamte se laskve se zpravou Spirit v teto veci namisto invektiv
...a zazvonil zvonec a pohádky je konec. spirit má už jen dva a rozhodly se je prodat již v lednu 2023 jak to bylo ddopravdy se můžete dočíst na
www.airways.cz/zprava/spirit-airlines-prodaly-29-airbusu-a319/
Autor by měl být s prostředím civilního letectví alespon elementárně obeznámen, ale asi i proto se nepodepisuje.
Celkem 8 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Sorry, teď jsem za hlupáka já. V tom článku je to napsané tak, jako kdyby se o vzřazení rozhodlo až teď.
Jdu shánět popelník