Přední ruský portál tutu.ru zveřejnil výsledky ankety, která zkoumala, které rušivé vlivy během letu příjímají cestující nejvíce negativně. Proti očekáváním se dětský pláč a křik se umístil mezi rušivými faktory teprve na druhém místě, a to s 21 %. Za největší rušivý faktor označilo 27 % cestujících malou rozteč sedadel. V této věci je zajímavé, že americký Senát pověřil v říjnu regulátora, aby připravil návrh na uzákonění nejmenší přípustné rozteče sedadel. Reaguje tak na postupné snižování rozteče. Přitom ještě v 90. letech byla standardní rozteč sedadel v ekonomické třídě 34-35 palců, nyní je normou 30 palců u solidnějších společností, ale zejména u nízkonákladovek klesla rozteč typicky na 28 palců. Suma sumárum, s postupem času sice létáme levněji a bezpečněji, zato méně pohodlně. Na třetím místě ankety se s 16 % objevila nespokojenost s tím, že před vámi sedící cestující si sklopí sedadlo. A 10 % cestujících vadí soupeření se sousedem o střední loketní opěrku. Pouhá 3 % cestujících pak irituje špatná kvalita podávaného občerstvení resp. jeho absence.
Dobrý den,
ono je tomu tak se vším, dnes aby člověk za srovnatelný komfort ekonomické třídy 80. nebo 90. let platil letenku do byznysu a to nemluvím o roztečích sedadel v autobusech a o místech na parkování před supermarkety. To, co kdysi bývalo normální šíře místa pro každého, dnes mají pouze invalidé a rodiny s dětmi. Kam toto půjde dál....?
Víc než polovina procent je na to, že má člověk v letadle prostě málo místa. Rozteč sedadel, šířka sedadel, ostatně sklopení sedadla taky vadí hlavně v souvislosti s roztečí ... ještě bych přidal "málo místa na příruční zavazadla" (případně formulováno jako "cestující, co si jako příruční zavazadlo berou půlku Ikey").
Zajímavé ale přitom je, že zároveň s tím si většina lidí jde koupit lístky od Ryanů a Wizzů a Norwegianů a podobných firem. 60EUR za let do Londýna je přece víc než dost; a NewYork za 100EUR zní jako dobrý nápad.
A já si vždycky říkám, to si pasažéři fakt myslí, že ten lowcost šetří ty peníze na platech managementu? Protože na šetření na všem ostatním (platy personálu, pohodlí cestujícího atd.) jde v podstatě proti jejich (cestujících) vlastnímu zájmu.
Ony jsou to na věc dva pohledy.
Jeden je ten, že na letu do Amsterdamu zcela jistě přežiju bez rohlíku a vody. (Teda pokud náhodou let nemá několik hodin zpoždění, jak se to občas přihodí, když (aspoň dle pohledu na flightradar) začne aerolinka operativně přehazovat letadla a lety, protože nemá redundanci.) A zcela jistě za ten rohlík a vodu nechci platit několik stovek.
(Pro zjednodušení tomu říkejme pohled "všechno si musíš zaplatit".)
Druhý pohled je ten, že je od aerolinky hezké, když se o mě nad rámec svých povinností postará. Stejně jako ocením, když mi u holiče nabídnkou sklenku minerálky a když mi v autoservisu uvaří kávu, tak také ocením, když dostanu nějakou malou pozornost k jídlu.
(Pro zjednodušení tomu říkejme pohled "záleží nám na tvém pohodlí".)
Osobně raději platím své peníze těm, kterým na mě záleží.
Dle myho na letech do 2 hod. clovek prezije bez jakyhokoliv obcerstveni (voda zadarmo je fajn, ale co vic clovek na tu chvili potrebuje?)
Osobne nechapu ze lidi neobetujou treba pul hodiny a neskoci se najist do KFC / Burger kinga nebo si nekoupi bagetu v bille za pulku ceny toho co se to prodava v letadle - a jeste je lepsi.
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Ad Martin Hájek
Odpověď (byť se mi to nelíbí): dříve stála economy letenka to dnes business. V eco letíš přes celou Evropu za 2tis Kč (vs plat 20 tis)...